Gepost door: Hartelijke Hot Hulk | december 28, 2012

Welkom

Helletocht is een waar gebeurd verhaal waarin een ontzettend zware schaatstocht van 175 km lang wordt beschreven, die in grote lijnen valt te vergelijken met de Elfstedentocht van 1963.

De lezer wordt meegezogen in het verhaal van de tocht waarin absurde en moeilijke situaties tijdens het schaatsen voorkomen die het boek bijzonder leeswaardig zullen maken.

Jan Al, wonende in Heemskerk. Een geboren verteller die zijn verhalen leerde opschrijven. De vermakelijke verhalen publiceert hij vol humor op zijn weblog.

Klik HIER als u het boek wenst te bestellen of klik op de foto van het boek Helletocht dat u in de zijkolom rechts bovenaan ziet staan.

Dit boek is een must voor elke schaatser en voor niet-schaatsers een leuk avonturenboek.

Responses

  1. Wow, dat ziet er goed uit Jan! Veel succes met de verkoop.

  2. Ja Jan, ik ben zeer benieuwd naar jou ervaringen?
    Een helletocht is niet niets dus als jou boek uitkomt, dan ga ook ik dat al lezend beleven.

  3. En zodra het kan wil ik uiteraard heeeeeeeeeel graagggggg een exemplaar!!

  4. Ik hoop dat het een succes wordt, mag je toch wel Hulk blijven noemen vind Jan zo gewoon 😉 haha

  5. Dat boek gaat als de gesmeerde bliksem! Count me in 🙂 Wel graag een eerste druk MET handtekening!

  6. Yep, ik ook eentje maar graag gesigneerd met HHH. Groetjesss

  7. Dat wordt een knaller…!!

  8. Super! Proficiat.

  9. Mooi!

  10. Jan het komt er dus an,gefeliciteerd !

  11. Geweldig Jan, ben trots op jou. Kan niet wachten om het boek te lezen!

  12. Stuur mij maar 10 exemplaren met Handtekening!!!

  13. ik ben om! ik wil een gesigneerd exemplaar!
    een mooi nieuwjaar gewenst!

  14. Fenomenaal. Ik meld me voor een exemplaar. En dan graag met:

    HeerlijkHartelijkeHotHulkHandtekening.

  15. Alleen al met de blijde reacties op jou succes, moet ik ook wel om gaan met natuurlijk de HHH er in.
    groetjes ikke

  16. Ik heb het bestelformulier ingevuld Jan, hopelijk komt het boek voor 16 februari want dan is mijn lief jarig. Een mooi kado dus!

  17. Van Harte Hulde Hulk !! Je staat er prima op en wss ook nog in 😉 Dat laatste ga ik zelf ondervinden… want schrijf mij maar in 😉

  18. Fantastisch, ik ben een beetje jaloers..

  19. Hoi Sir Hulk, Allereerst gefeliciteerd met de uitgave van je boek. En wat heb je alles in korte tijd geregeld. Mijn welgemeende complimenten, je bent een kanjer 🙂
    Ik heb mijn bestelling geplaatst! Wel graag toesturen met je handtekening he?
    Liefs, Kakel

  20. Dag Jan,

    Ik ken je niet maar ik hoorde het verhaal van de fotograaf van deze foto, Edwin. De man die in het groen-blauwe jack op de foto, dat ben ik.
    Bijna 27 jaar geleden, de eerste keer in de NL geschiedenis dat het KNMI de term chill factor hanteerde. In mijn herinnering overigens -32, binnenblijven!
    Om die reden, NIEMAND op het ijs! Wij reden overigens ‘slechts’ 80 km, bij tegenwind (windkracht 6/7) echt krabbelen, met wind mee: Eric Heiden

  21. Beste Anton

    Wat een bijzonder fijne reactie van jou.
    Werkelijk ongelofelijk!

    Wij waren al voor de KNMI berichten ´op reis´ gegaan, die de vorige avond nog heel anders klonken.
    Maar van hieruit is dit boek ontstaan, want over een normale schaatstocht kun je niet verhalen.
    Dit was een ware ´helletocht´!

    Bedankt voor je reactie.
    Want ik heb menigmaal gedacht, wie zijn die HELDEN?

  22. Nou Jan,
    Wat een goed boek.
    Goed opgebouwd, eerst het verhaal hoe je aan de schaatskoorts gekomen bent. Vanuit je jeugd en dan het verhaal over de tocht waarbij ik de kou voelde en de pijn ook. Wát een humor erin! Vooral de gebroerders Nus. Kortom een goed boek.
    Wat deed je het goed op t.v ook heel leuk bedacht.
    Ik hoop dat je doorgaat met schrijven.
    Je trotse schoonzus, Lies

    • Dank je wel, Lies.
      Het maakt mij blij dat je er zoveel van genoten hebt.
      Daar zijn boeken voor.
      Enne, heb ik niet voor niets 2 jaar gewerkt 😉

  23. Jan, wij hebben genoten van je boek, in één adem uitgelezen, mooie uitdrukking by the way! Mooie uitreiking aan de andere Jan! Jammer dat; onze
    overleden Jan het niet meer mee maken kan, maar wat zou hij trots op je zijn geweest, net als wij…..

    • Zo moet een boek geschreven zijn, dat je het niet meer weg kan leggen.
      Ja, de oude Jan, die zou zeker genoten hebben van het boek.
      Gelukkig gaat Rie nog bij zijn vrienden langs om hen een boek te bezorgen.

  24. Ja ook ik Anna sluit mij aan, wat een boekje vol avontuur en lijden, vandaar het kunnen schrijven van de Helletocht, want zonder lijden geen boek, de rode draad was toch ook de MUTS!! een boek voor iedereen, gezellig met een beker chocolademelk ernaast!!
    Knap geschreven Jan, een trotse Anna.

  25. diep weggedoken in een stoel, weggestopt onder een kleed, vlak voor de warme kachel, heb ik van je boek genoten.
    wat een verschrikking, diep respect voor iedereen die er zelfs maar over dacht mee te doen.

    • Het verheugt mij dat ook een anti schaatser heeft kunnen genieten van mijn boek.
      Dat maakt het nog meer waardevol.
      Dank je wel!

  26. Jan,

    Ik heb je boek in een keer uitgelezen. Van je vader wist ik dat hij met het schaatsvirus besmet was, maar dat jij dat ook bent was een verrassing voor mij. Het leven in de polder leest leuk weg. De ontberingen op het ijs zijn echt boeiend beschreven. Naast de Hel(den) van ’63 weet ik nu dat er ook Helden van ’86 zijn. Een prachtig verhaal.
    De Saab Bert

  27. Heb het boek ongeveer een jaar geleden gekocht en toen meteen gelezen. Eigenlijk door omstandigheden geen reactie achter gelaten. Pas opnieuw gelezen. Het komt wel binnen. Het leest snel, hoewel het schaatsen moeilijk was en zeker bij tijden niet snel ging. Wat een humor ondanks de ontberingen. De muts werd een rode draad, ik zag hem keer op keer vliegen over het ijs. De gevoelens goed beschreven, valpartijen, tegenwind, slecht ijs, bevroren gezichten, wat een HEL! Met respect gelezen Jan!
    Ik ben zelf geen schaatser, nooit geweest. Kreeg toen ik 12 was een paar kunstschaatsen, te groot, op de groei gekocht. Als ik ze nog gehad zou hebben waren ze nog steeds te groot geweest ;-). Ik kon het wel, maar was niet mijn ding. Ik houd van alle seizoenen maar niet van sneeuw en ijs…
    Hoop voor jou dat er snel weer ijs komt!
    Groetjes, Trees

  28. Heb de tocht samen met mijn zwager gereden. Was van begin tot eind inderdaad een barre tocht waar mijn enkels weken van bij hebben moeten komen, en ik was toch echt een goed getrainde wielrenner. Het verhaal brengt weer de herinnering boven. Succes met de verkoop.


Geef een reactie

Categorieën

